logo
Выбрать период
Поиск на карте
Меню

Vilnius Jazz 2024: Otomo Yoshihide Special Big Band (JAP)

Пт 18.10.2024 19:00
Vilniaus senasis teatras, Vilnius
Preisaitė - Sachiko M - Hitomi (Lietuva-Japonija)
 
Gintė Preisaitė – p
Sachiko M – sinewaves
Aikawa Hitomi – perc
 
Japonijos džiazui skirtą vakarą „Vilnius Jazz“ scenoje pradeda netikėtas trio, į kurį tarp japonų įsiterpė lietuvaitė G. Preisaitė. Šią Danijoje studijuojančią pianistę, improvizuotoją, kompozitorę ir prodiuserę su trio partneriais sieja platus muzikinis akiratis, eksperimentų pomėgis ir bendros muzikinės pažintys. Gintė ką tik gastroliavo Japonijoje, kur grojo su šio trio narių bendražygiais.
 
Gintė Preisaitė nuo 2020 metų studijuoja Ritminės muzikos konservatorijoje Kopenhagoje ir aktyviai reiškiasi tenykštėje improvizacinės muzikos scenoje. Lietuvoje, Kauno J.Naujalio muzikos gimnazijoje ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, gavusi klasikinės muzikos pagrindus, vėliau ji ryžtingai pasuko į elektroninę, „noise“, improvizacinę ir džiazo muziką, ėmė domėtis įvairomis akustinio garso transformacijomis ir garsiniais eksperimentais.
 
Menininkė dažnai svetur pristato elektroakustinės muzikos solinius projektus, leidžia solinius albumus, muzikuoja įvairiuose duetuose, trio, yra Michaelos Turcerovos „Doudouči Ensemble“ ir Daliaus Naujokaičio „Naujo Orchestra“ narė. Pastaruoju metu ji itin daug laiko skiria trio „Treen“, kuriame muzikuoja su danų saksofonininke Amalie Dahl ir vokiečių būgnininku Janu Philippu. Trio neseniai išleido albumą, gastroliavo Vokietijoje. 
 
Įvairiuose projektuose Gintė bendradarbiauja su Simonu Forchhammeriu, Petteriu Asbjørnsenu, Asgeriu Thomsenu, Håkonu Berre, grojo su Kenny Wollesenu, Nielsu Lyhne Løkkegaardu, Devinu Grey, Gianluca Elia, Lola Hammerich, Maggie Nicols, Viktoria Søndergaard ir daugeliu kitų bendraminčių. 
 
Improvizuotoja ne kartą atkreipė į save dėmesį ir Lietuvoje: pasirodė solo „Improdimensijos“ koncertų cikle, 2021 m. ryškiai debiutavo „Vilnius Jazz“ festivalyje D. Naujokaičio projekte „Nojo Airlines“.
 
G. Preisaitė taip pat kuruoja ir organizuoja muzikos renginius, užsiima pedagogine veikla.
 
Sachiko M nuo 1994-ųjų muzikuoja sempleriais ir plačiai išgarsėjo, pradėjusi eksperimentuoti sinusinėmis bangomis, šiuo amplua išleidusi solo albumą (1999 m.). Ją ėmė graibstyti Europos muzikos festivaliai. 
 
2003 m. ji pelnė prestižiniuose „Ars Electronica“ apdovanojimuose Austrijoje „Golden Nica Award“ už drauge su Ami Yoshida įgrotą albumą „Astro Twin“. Menininkė taip pat įvertinta už geriausią kompoziciją 55-uose Japonijos įrašų industrijos apdovanojimuose.
Ji muzikuoja eksperimentinės elektroninės muzikos duete „Filament“, elektroninės muzikos trio „I.S.O.“, duetuose su Toshimaru Nakamura bei „Cosmos“ su Ami Yoshida, bendradarbiauja su daugeliu užsienio muzikų. Sachiko M išleido daug albumų su Otomo Yoshihide, taip pat įsiamžino su T. Nakamura, Martinu Tétreault, Yasuhiro Otani, Taku Sugimoto, Philipu Samartzisu, Davidu Sylvianu ir kitais menininkais.
 
Sachiko kuria garso instaliacijas, domisi muzikos ir kitų menų sintezės projektais.
 
Aikawa Hitomi studijavo perkusiją Tokijo nacionaliniame vaizduojamųjų menu ir muzikos universitete. 2007 m. ji laimėjo tarptautinį perkusininkų konkursą Bulgarijoje. Menininkė groja ne tik džiazą, bet ir šiuolaikinę akademinę bei klasikinę muziką. 
 
Savitas perkusininkės braižas geriausiai atsiskleidžia soliniuose projektuose. Jos rečitalį transliavo Japonijos NHK-FM radijas.
 
Kondo Tatsuo Trio (Japonija)
 
Kondo Tatsuo – p
Kimura Jinya – tba
Kobayashi Takefumi – dr, perc
 
Neseniai susikūręs trio vienija kūrybingus, žanrinių standartų nevaržomus menininkus. Visi jie – ryškios asmenybės, ieškančios įkvėpimo ir už muzikos meno ribų. Visa trijulė groja „Otomo Yoshihide Special Big Band“, kuris užbaigs šį japonų džiazui skirtą festivalio vakarą.
 
Kompozitorius, muzikos aranžuotojas, multiinstrumentininkas Kondo Tatsuo nuo 8-ojo dešimtmečio reiškėsi daugybėje grupių ir projektų, tarp jų – „Kaneko Mari and Bux Bunny“, „GAS“, „Chakra“, „Unita Minima“, „Lovejoy“, „Otomo Yoshihide Special Big Band“, „Mihashi Mikako and Mokohan“, „Qujila“, „Pre-Cambria Clarinet Quartet“, fortepijonų duete „88 keys x2“.
 
Kūrėjas bendradarbiauja su Ogawa Mishio, Hara Masumi, Mihashi Mikako, Otomo Yoshihide, Sugibayashi Yasuo, kitais žinomais Japonijos menininkais, dalyvavo Phew, Johno Zorno projektuose. 
 
K. Tatsuo kuria ir aranžuoja muziką teatrui, kinui, televizijai. Jis bendradarbiavo su teatralais Kisaragi Koharu, Watanabe Eri, „LABO!“, įgrojo garso takelius filmams „Kamome Shokudo“, „The Wonderful World of Captain Kuhio“, „The Kirishima Thing“, įvairiems reklaminiams klipams.
 
Muzikas jau lankėsi „Vilnius Jazz“ festivalyje 2014 metais su „Pre-Cambria Clarinet Quartet“.
 
Tūbininkas Kimura Jinya baigė Tokijo menų universitetą. Nuo studijų metų jis grojo artimą klezmerių ir tradicinių Japonijos gatvės orkestrų muzikai repertuarą grupėje „Chanchiki Tornade“. Dauguma jos narių vėliau įsiliejo į „Otomo Yoshihide Special Big Band“.
Menininkas reiškiasi įvairiuose žanruose – diksilenduose, groja klarnetininko Okuma Wataru grupėje „Jinta-la-Mvta“, dalyvauja gatvės renginiuose, bendradarbiauja su klezmerių ir japonų tradicinės muzikos kolektyvais, dainininkais, animatoriais, kino ir televizijos žmonėmis.
 
Būgnininko ir perkusininko Kobayashi Takefumi arsenale greta tradicinių būgnų svarbūs Rytų ir Vakarų perkusiniai instrumentai. Jis sėmėsi patirties iš Kabuki muzikos ansamblio „Nagauta“ vadovo Semba Kiyohiko, studijavo Japonijos Edo laikotarpio (1603–1868 m.) muziką.
 
K. Takefumi rengia originalius solinius pasirodymus, 2018 m. išleido savo pirmąjį solo albumą. Jis taip pat muzikuoja savo grupėje „Kin Kon Kan”, pianisto Hayashi Masaki projekte „Ma Wo Kanaderu“, vokalisto Ogawa Mishio „Fu•tautafu“, „Otomo Yoshihide Special Big Band“, gruopėje „Sardine Head“.
 
Būgnininkas kuria muziką vaikų televizijos programoms, užsiima edukacine veikla Japonijos mokyklose, koncertų salėse, meno galerijose.
 
Otomo Yoshihide Special Big Band (JAP)
 
Otomo Yoshihide - guitar, turntable
Suzuki Hiroshi - saxophone
Egawa Ryoko- saxophone
Higashi Ryota- saxophone
Saito Kan - flute, piccolo flute
Inoue Nashie - clarinet, bass clarinet
Sato Shutoku - trumpet, flugelhorn
Imagome Osamu - trombone
Kimura Jinya - tuba
Okuchi Shunsuke - accordion
Eto Naoko - piano, electric piano
Kondo Tatsuo - keyboards, harmonica
Kawai Shinobu - electric bass
Sachiko M- electronics, sinewaves
Kobayashi Takefumi - drums
Itoken - drums
Aikawa Hitomi - percussion
 
Avangardo ir „noise“ scenos legenda, iškilus japonų multiinstrumentininkas, gitaristas, kompozitorius, įrašų prodiuseris Otomo Yoshihide sugrįžo į „Vilnius Jazz“ festivalį po 31-erių metų pertraukos su savo svarbiausiu gyvenimo projektu.
 
„Otomo Yoshihide Special Big Band“ yra garsiojo  „Otomo Yoshihide New Jazz Quintet“ ir iš jo išaugusio  „Otomo Yoshihide New Jazz Orchestra“ įpėdinis. Šio kolektyvo kūrybą taip pat įtakojo Otomo ansamblio „Oto Asobi no Kai“ bei projekto „Bon Odori“, skambėjusio Fukušimos tragedijai atminti skirtame festivalyje, patirtis. Už projektą „Fukušima“, apėmusį įvairias Japonijos vietoves, O. Yoshihidei 2012 m. buvo įteiktas Švietimo ministerijos apdovanojimas.
 
Būtent šie muzikantai įgrojo ir hitu Japonijoje tapusį, Japonijos įrašų apdovanojimu įvertintą ir sulaukusį didelės komercinės sėkmės garso takelį populiariai televizijos dramai „Amachan“.
 
„Otomo Yoshihide Special Big Band“ muzika atspindi lyderio fantaziją ir universalumą bei muzikantų individualų braižą. Joje žėri spalvingi instrumentų tembrai, stebina stilistinis pučiamųjų lankstumas, žavi ugningas būgnijimas ir visada išnyrančios staigmenos, kuriančios keistą, nuotykingą atmosferą. O. Yoshihide džiaugsmingai vadovauja šiam nenuspėjamam improvizuotojų chorui.
 
Ar įmanoma vienu metu būti aistringam avangardininkui ir populiariosios kultūros fenomenui, retoriškai klausė „All about Jazz“, pasirodžius pirmajam šio kolektyvo albumui „Live At Shinjuku Pit Inn“. Smalsiam nežimomų muzikos pasaulių tyrinėtojui O. Yoshihidei tai pavyksta. 2015-ųjų albume atsispindi daugybė jo pomėgių – nuo susižavėjimo Charlie Hadenu ir Ericu Dolphy iki jo potraukio kurti muziką kinui ir televizijos šou.
 
Prieš kelerius metus pasirodė antrasis, jau studijinis bigbendo albumas „Stone Stone Stone“, išleistas naujos įrašų kompanijos „Little Stone Records“. Pasak Otomo, albumo ir leidyklos pavadinimus sieja bendra idėja. Juos įkvėpė įrašas apie politines realijas socialiniame tinkle „Twitter“: „Mes mėtėme mažus akmenėlius, ir kalnas pajudėjo“.
 
Albumą „Stone Stone Stone“ grupė įrašinėjo per koronaviruso pandemiją. „Tuo metu ėmiau galvoti, kad įprastas mano darbas, nuoširdi kūryba – tai tarsi tie maži akmenėliai. Nepaisydami nieko, mes turime įrašinėti albumus, kurti leidyklas su senais ir naujais bendražygiais. Taip nusiteikęs ėmiausi darbo per pandemijos negandas. Tikiuosi, kad „Little Stone Records“ taps vieta, kur maži akmenėliai išjudina kalnus“, – pasakojo projekto lyderis.
 
Otomo Yoshihide radikaliai pakeitė improvizacinės muzikos lauką, savo kūryba apimdamas daug žanrų ir formatų. Jis vadovauja tradiciniams ir avangardinio džiazo ansambliams, kuria meistryminius garso takelius kinui ir televizijai, prodiusuoja minimalistinę elektroakustinę muziką, dekonstruoja džiazą ir popmuzikos klasiką, naudoja kūryboje patefonus ir etninius instrumentus.
 
Jo kompozicijos stebina stilistine įvairove. Multiinstrumentininkas kaip žuvis vandenyje jaučiasi laisvojoje improvizacijoje, „noise“ ir popmuzikoje. Otomo daug metų tyrinėja elektronines technologijas ir tapo elektroakustinės improvizacijos vienu pradininkų. Jis sukūrė daugiau kaip šimtą kompozicijų kinui, televizijai, kitiems vizualiniams projektams. Improvizacijos meistras randa laiko taip pat užsiėmimams su neįgaliais vaikais. 
 
Pats būdamas vaikas, jis savarankiškai sukonstravo radijo aparatą ir elektroninį generatorių, paauglystėje ėmė kurti garso koliažus juostiniu magnetofonu. Mokykloje Otomo grojo roko grupėje, paauglystėje susidomėjo ir laisvuoju džiazu. Jis gimė Jokohamoje, vėliau gyveno Fukušimoje. 20-metis išvyko į Tokiją mokytis pas džiazo gitaristą Masayuki „Jojo“ Takayanagi.
 
Universitete susižavėjęs etnine muzika, O. Yoshihide ėmė studijuoti Kinijos kultūros revoliucijos laikų instrumentus, buvo nukeliavęs į Hainano provinciją Kinijoje tyrinėti vietos muzikinės kultūros. Grįžęs į Tokiją, nėrė į laisvąją improvizaciją – grojo Goodmano klube su saksofonininku Junji Hirose, grupėmis „No Problem“ ir ORT (su Kyoko Kuroda), vėliau prisijungė prie bosininko Kato Hideki grupės „Player Piano“.
 
10-ajame dešimtmetyje O. Yoshihide labiausiai išgarsėjo kaip lyderis eksperimentinio roko grupės „Ground Zero“, kuri jungė kūryboje „trash“ energiją, garso koliažus, 7-ojo dešimtmečio popmuzikos, Pekino operos ir daugybę kitų stilių, naudojo patefonus, elektroniką, tradicinius japonų instrumentus.
 
„Ground Zero“ iširus, Otomo braižas iš esmės pasikeitė – minimalistiniai projektai „I.S.O“ ir „Filament“ (abu su ilgamete bendražyge Sachiko M) jį išgarsino kaip elektroakustinės improvizacijos meistrą. Jis taip pat dalyvavo „PantyChrist“ ir „Microcosmos“ (su Tenko) projektuose, įrašinėjo muziką su Kenny Millions, Günteriu Mülleriu, „Voice Crack“, patefonų virtuozais Martinu Tétreault ir Christianu Marclay.
 
Naujas kūrėjo ieškojimų etapas prasidėjo 2001-aisiais, subūrus „New Jazz Quintet“, kuriame O. Yoshihide sutelkė dėmesį į gitarą. Šią grupę sudarė Japonijos džiazo pažibos. 2005 m. ji peraugo į „New Jazz Orchestra“. 
 
O. Yoshihide bendradarbiavo su daugybe improvizacinės muzikos grandų, tarp jų – Johnu Zornu, Yamatsuka Eye („Boredoms“), Dereku Bailey, Christianu Marclay, Jimu O'Rourke, Evanu Parkeriu, avantroko meistru Hoppy Kamiyama, skandinavų trio „The Thing“ ir jo būgnininku Paalu Nilssenu-Love, prancūzų elektroakustinės muzikos pionieriumi Lucu Ferrari, išleido solo ir trio albumų su Hiroaki Mizutani bei Yasuhiro Yoshigaki, taip pat su Rogeriu Turneriu, „noise“ pionieriais „Hijokaidan“.
 
Pastaruoju metu O. Yoshihide mėgsta burti kolektyvus, kuriuose su profesionalais improvizuoja muzikos mėgėjai. Nuo 2017 m. jis yra Saporo tarptautinio meno festivalio vadovas, nuo 2014 m. vadovauja savo sumanytam projektui „Azijos ansambliai“.
 
Показать большеПоказать меньше
Мероприятие Дата / Время Место проведения Цена  
Vilnius Jazz 2024: Otomo Yoshihide Special Big Band (JAP) Пт 18.10.2024 19:00 Vilniaus senasis teatras, Vilnius 36.00 - 61.00
Мероприятие Vilnius Jazz 2024: Otomo Yoshihide Special Big Band (JAP)
Дата / Время Пт 18.10.2024 19:00
Место проведения Vilniaus senasis teatras, Vilnius
Цена 36.00 - 61.00
Полезная информация
Perkant 10 ir daugiau bilietų galite kreiptis: vipklientai@bilietai.lt

Durys atidaromos: ~18:30
Renginio trukmė: ~3:00
Pertraukos: yra
Vaikai įleidžiami nemokamai: ne
Amžiaus cenzas: nėra
Nuolaidos: netaikomos

Организатор мероприятия берет на себя ответственность за мероприятие и его качество. Билеты не подлежат обмену и возврату (в том числе в случае непосещения). В случае отмены или переноса мероприятия организатор несет ответственность за принятие решения о возврате билетов и возмещении расходов и несет ответственность за возмещение и ущерб. Распространитель билетов действует только как независимый агент и не несет ответственности за возврат или ущерб. Возврат билетов должен быть запрошен у организатора мероприятия. Для получения дополнительной информации о возврате билетов, пожалуйста, ознакомьтесь с "Потребительской политикой" здесь.
 
 
Место проведения
Vilniaus senasis teatras
Jono Basanavičiaus g. 13 Vilnius Литва
Организатор
Vilniaus džiazo festivalis, VšĮ
Vilniaus džiazo festivalis, VšĮ
P. Skorinos g. 16 – 2 Vilnius
office@vilniusjazz.lt / +37069885023
Рег. №: 126271935
НСО ND
Мероприятие Vilnius Jazz 2024: Otomo Yoshihide Special Big Band (JAP)
Дата / Время Пт 18.10.2024 19:00
Место проведения Vilniaus senasis teatras, Vilnius
Цена 36.00 - 61.00
Другие даты Тот же организатор То же место проведения
Купить билет Vilnius Jazz 2024: Abonementas Vilnius Jazz 2024: Abonementas - Vilniaus senasis teatras, Vilnius
Купить билет Vilnius Jazz 2024: moksleivio/studento abonementas Vilnius Jazz 2024: moksleivio/studento abonementas - Vilniaus senasis teatras, Vilnius
Купить билет Vilnius Jazz 2024: Vincent Courtois - François Corneloup (FR), Alister Spence - Tony Buck (AUS) Vilnius Jazz 2024: Vincent Courtois - François Corneloup (FR), Alister Spence - Tony Buck (AUS) Vilniaus senasis teatras, Vilnius
Купить билет Vilnius Jazz 2024: Nout (FR), Amirtha Kidambi's Elder Ones (USA) Vilnius Jazz 2024: Nout (FR), Amirtha Kidambi's Elder Ones (USA) Vilniaus senasis teatras, Vilnius
По вашему запросу ничего не найдено
Загрузка...
Перезагрузить