logo
Pasirinkite periodą
Paieška žemėlapyje
Meniu

Premjera! Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ

K 2024-11-28 19:00
Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Naujoji salė, Vilnius
Režisierė — Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ
Scenografė ir šviesos dailininkė — Agata SKWARCZYŃSKA
Kostiumų dailininkė — Liucija KVAŠYTĖ
Kompozitorė — Ieva PARNARAUSKAITĖ
Choreografė — Oksana GRIAZNOVA
Režisieriaus asistentas — Deivydas VALENTA, Gustas RUPŠYS
Kostiumų dailininkės asistentas — Izidorius LIAUČIUS
Prodiuserė — Kamilė ŽIČKYTĖ

VAIDINA

Vytautas ANUŽIS
Kęstutis CICĖNAS
Algirdas GRADAUSKAS
Žygimantė JAKŠTAITĖ
Elžbieta LATĖNAITĖ
Marius REPŠYS
Aistė ROCEVIČIŪTĖ
Augustė POCIŪTĖ
Augustė ŠIMULYNAITĖ
Jūratė VILŪNAITĖ
 

Iš anglų kalbos išvertė Rita KOSMAUSKIENĖ

Spektaklyje „Savižudybės anatomija“ susipina vienos giminės trijų kartų moterų istorijos: analizuojami močiutės, dukros ir anūkės gyvenimai ir likimai, fiksuojant kertinius, chrestomatinius, savitus ir visiškai buitinius moters gyvenimo etapus ir įvykius. Tiriamos temos, susijusios su šeimyninių ir romantinių draugysčių mezgimu, kartose atsikartojančių modelių ir santykių mechanizmais, netektimis, moterims primestais visuomenės lūkesčiais, savižudybės veiksmo anatomija ir nuodėmės analize: nuo jos padarymo, atgailos, gedėjimo, kaltinimo iki atleidimo.

„Nuo tada, kai sužinojau, kad moteris gimsta su visais kiaušinėliais, kurie susiformuoja jai dar būnant įsčiose, daug fiziškiau pradėjau suvokti kartų klausimą. Šiandien jis man tampa labai aktualus – mūsų močiučių patirtys genetiškai gyvena mumyse, jų išgyventos istorinės traumos ir atsakas į jas yra gyvi. Tuomet susimąstau: kokius randus turės mano karta, kokie politiniai ir istoriniai ženklai bus užkoduoti vaikuose, kurie gyvens po šimto metų?“ – svarsto pirmąjį savo spektaklį Lietuvos nacionaliniame dramos teatre pristatanti režisierė Uršulė Bartoševičiūtė.

Karolina – tradicinėje santuokoje gyvenanti moteris, kuri susirgusi klinikine depresija priima sprendimą nusižudyti. Jos dukra Ana, bandydama pabėgti nuo savo tėvų santykių ir gyvenimo modelių, pasitraukia į komuną, kur persvarsto bendruomeninio gyvenimo principus ir nugrimzta į priklausomybę nuo narkotikų. Pagimdžiusi dukrą Boną, netrukus Ana irgi pasirenka savižudybę. Bona, savo ruožtu, bando pabaigti transgeneracinę savižudybės traumą, nutraukti tokių pasirinkimų grandinę. Ji tampa gydytoja ir, priešingai nei jos mama, renkasi racionalų būdą susisteminti ir suvokti savo šeimos istorijos krūvį – siekia medicininių, mokslinių atsakymų. Ji nusprendžia parduoti šeimos namą ir pasidaryti sterilizaciją. Nors yra lesbietė ir su savo partnere biologiškai susilaukti vaikų negali, Bonai svarbu užkirsti bet kokią tikimybę, kad ji pratęs šią giminę ir palikuoniams perduos tai, ką pati gavo iš mamos ir močiutės.

Spektaklyje Karolina, Ana ir Bona vaizduojamos panašaus amžiaus – visos jos jaunos trisdešimtmetės moterys ir žiūrovams jų istorijos pasakojamos vienu metu. Skirtingos laiko juostos į vienos giminės gyvenimą leidžia žiūrėti ne kaip į atsitiktinę veiksmų ir atoveiksmių kombinaciją, o kaip į transgeneracinę įvykių grandinę.

Pjesės autorė britų dramaturgė ir scenaristė Alice Birch į savižudybę, kaip ir byloja pavadinimas, žiūri anatomiškai, t. y. neteisia, nevertina ir neteisina moterų veiksmų, siekdama tam tikro pasakojimo objektyvumo. Autorė, teigdama, kad kūrinį rašė veikiau kaip partitūrą, o ne pjesę, spektaklio kūrybinei grupei ir žiūrovams leidžia į siužetą žiūrėti detektyvo akimis – pastebėti ir fiksuoti neakivaizdžius simbolius, ženklus ir pėdsakus, lydinčius šią giminę, ir taip atrasti, ką kiekvienas iš mūsų nesusimąstydami kartojame, perimame iš tėvų, nešame iš kartos į kartą.

Alice Birch kūryba dažnai lyginama su skandalingos britų dramaturgės Sarah’os Kane pjesėmis – jas sieja panašus santykis su šiuolaikiniu egzistencializmu, dažnai paraštėse liekančių žmonių vaizdavimas, ribinių ir ekstremalių asmens patirčių – savidestrukcijos, institucijų neveiksnumo (ypač santykių su medicinos darbuotojais) – analizė, pervargusios, pasiduodančios moters portretas, seksualinė ir psichologinė prievarta. Moters, paliekančios paskutinius savo žodžius kaip testamentą, įvaizdis.

Partneris:

Rodyti daugiauRodyti mažiau
Renginys Data / Laikas Renginio vieta Kaina  
Premjera! Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ K 2024-11-28 19:00 Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Naujoji salė, Vilnius 10.00 - 15.00
Renginys Premjera! Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ
Data / Laikas K 2024-11-28 19:00
Renginio vieta Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Naujoji salė, Vilnius
Kaina 10.00 - 15.00
Svarbi informacija
Perkant 10 ir daugiau bilietų kreipkitės: vipklientai@bilietai.lt
 
Durys atidaromos: 1 val. iki renginio
Renginio trukmė: 2.40 val.
Pertraukos: viena
Renginio kalba: lietuvių
Ikimokyklinio amžiaus vaikai į spektaklį neįleidžiami.
Vaikai įleidžiami nemokamai: ne
Amžiaus cenzas: N-16
Pavėlavę žiūrovai į salę neįleidžiami.
 
Nuolaidos: netaikomos
 

Bilietų pirkimas Žiūrovams su judėjimo negalia vežimėlyje, jų asistentams bei lydintiems žmonėms (šeimos nariams):

Žiūrovams su judėjimo negalia vežimėlyje bilietus būtina pasirinkti specialiai pritaikytose ir pažymėtose vietose (Sektorius Žiūrovams su judėjimo negalia vežimėlyje/ lydintiems).Bilietų su nuolaida vietų kiekis salėje yra ribotas.
Asistentas, oficialiai lydintis žmogų su negalia, vadovaujantis LR neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, nemokamą bilietą gali pasirinkti įvedus kodą ASISTENTAS. Bilietui bus pritaikytas platintojo taikomas paslaugos mokestis 1 eur. *
Žmogų su negalia lydintis asmuo, pvz., šeimos narys, neturintis ASISTENTO pažymėjimo, bilietus turi pirkti pilna kaina. *
*Lydint žiūrovą su judėjimo negalia, bilietą būtina pasirinkti specialiai pritaikytose ir pažymėtose vietose (Sektorius Žiūrovams su judėjimo negalia vežimėlyje/ lydintiems – vieta ASISTENTAS), lydint kitą negalią turintį asmenį, pasirinkti pagal galimybes šalia esančią vietą.
Atėjus į spektaklį būtina turėti nuolaidą patvirtinantį dokumentą. Nepateikusieji dokumento, patvirtinančio teisę į nuolaidą, į teatrą neįleidžiami, o pinigai už bilietus negrąžinami.
 

 


Renginio organizatorius prisiima atsakomybę dėl renginio ir jo kokybės. Bilietai nekeičiami ir pinigai už juos negrąžinami (įskaitant atvejį, kai neapsilankoma renginyje). Renginį atšaukus ar nukėlus, dėl bilietų ir pinigų grąžinimo sprendimą priima ir už pinigų grąžinimą, nuostolių atlyginimą atsako organizatorius. Bilietų platintojas veikia tik kaip atsiskleidęs tarpininkas, todėl neatsako už pinigų grąžinimą, nuostolių atlyginimą. Dėl pinigų grąžinimo kreiptis reikia į renginio organizatorių. Daugiau informacijos apie bilietų grąžinimus rasite „Vartotojų taisyklėse“ čia.

Renginio vieta
Lietuvos nacionalinis dramos teatras
Gedimino pr. 4, Vilnius Vilnius Lietuva
Organizatorius
Lietuvos nacionalinis dramos teatras
Gedimino pr. 4, Vilnius
I-V 8.00-16.45 +370 620 68360 - II-VII 15.00-22.00 +370 600 79152 /administracija@teatras.lt
Įmonės kodas: 190753924
PVM kodas ND
Renginys Premjera! Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ
Data / Laikas K 2024-11-28 19:00
Renginio vieta Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Naujoji salė, Vilnius
Kaina 10.00 - 15.00
Kitos datos Tas pats organizatorius Ta pati renginio vieta
Pirkti bilietą Premjera! Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ Premjera! Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Naujoji salė, Vilnius
Pirkti bilietą Premjera! Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ Premjera! Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Naujoji salė, Vilnius
Pirkti bilietą Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA, rež. Uršulė BARTOŠEVIČIŪTĖ Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Naujoji salė, Vilnius
Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti